Bog: Hestemassage – en praktisk guide til brug af massage og udstrækning til afspænding af din egen hest

Endnu et bogkøb. Jeg må se at få opdateret min bogliste. Et par stykker skal fjernes. Dem er jeg ikke længere så begejstret for og nye må tilføjes, så alle bøger, der fortjener en plads på listen, kommer med.

HestemassageDenne bog er helt sikkert på “anbefalet” listen. Den beskriver, hvad massage kan gøre godt for, hvornår det er gavnligt at massere, hvor meget og hvor hyppigt, hvordan man opdager spændinger i hestens muskulatur, så man kan give den ekstra gas i det område og ikke mindst hvornår man IKKE skal massere.

Den illusterer hvilke muskelgrupper, der kan masseres og  hvordan man gør. Den giver også anvisninger til nogle nyttige strækøvelser.

Jeg læste den på en time og jeg synes, at den går tilpas i detaljer med de forskellige emner. Det burde være muligt for de fleste, at læse og prøve sig frem til at give en god massage. Der er dog nogle muskler, som jeg ikke er helt sikker på, hvordan jeg får fat i via. bogen. Jeg bliver usikker på, om jeg har fat i det rigtige område. Derudover kan det være svært at læse sig frem til håndelaget. Hvor hårdt skal man f.eks. trykke?

Jeg købte bogen, fordi jeg har planer om at melde mig til hestemassagekursus hos hende, der har skrevet bogen. Der skal lige spares sammen først. Det koster selvfølgelig en sum penge, men jeg er i forvejen i gang med en uddannelse samme sted, så jeg kender kvaliteten og den er høj. Der skal være en rimelig sammenhæng mellem pris og kvalitet og det synes jeg, at der er!

Der findes flere informationer om uddannelsen i hestemassage her: Hestemassør

Pedersen, Bettina Hvidemose (2014): Hestemassage – En praktisk guide til brug af massage og udstrækning til afspænding af din hest. Books on Demand GmbH.

Skriv kommentar

