glæder og frustrationer som ikke-hesteejer

3 børn, arbejde langt væk, hestekursus og træning fra jorden. Alt sammen noget der tager tid fra ridning. I dag red jeg for første gang i alt for lang tid og det var dejligt. Havde savnet Surfer helt vildt. Elsker den dreng..

Jeg er ikke så heldig at have egen hest og ham som jeg har part på bor desværre lidt for langt væk til, at jeg kan tage derud i hverdagene. Hvis jeg skulle derud, var jeg nødt til at tage ungerne med og så ville vi ikke kunne nå at spise aftensmad eller komme i seng i ordentlig tid.

Alle steder jeg kigger hen, synes jeg, at der står heste. Det lader til at alle i hele verden har en hest, undtaget mig 😦 . Nogle gange kan jeg blive så frustreret, at jeg er lige ved at tude. Mange gange har jeg haft lyst til at købe min egen og endnu flere gange har jeg lyst til at købe Surfer… Jeg veksler konstant imellem at glæde mig over at have lånehestene (Ciara og Surfer) og være skide ked af ikke at have min egen.

Der er fordele og ulemper ved det hele. Jeg har ikke det primære ansvar for en hest og det kan være en fordel. Jeg fatter ikke hvordan folk har tid og råd til det. På den anden side savner jeg sådan en hest, som er min og som jeg selv kan bestemme over. Jeg vil så gerne prøve nogle af de ting af, jeg har lært på uddannelsen. Og så vil jeg bare gerne have mere ridning og alt muligt andet. Derfor kigger vi på gårde. Det virker bare somom udsigterne er lange.. Og jeg er jo ikke ligefrem en vårhare :-/

I mellemtiden må jeg kaste al min kærlighed på de søde låneheste. Dem havde jeg nok ikke lært at kende, hvis jeg selv havde hest.

Nå men en eller anden dag sker det nok. Jeg håber bare ikke der går for lang tid!

One thought on “glæder og frustrationer som ikke-hesteejer

  1. Jeg kender følelsen, før jeg fik Diva, havde jeg også “bare” part og det var bare ikke nok!!! 😕
    Jeg håber i finder et sted, så du kan føle glæden ved at have dem uden for døren (og frustrationerne, men de er jo kun hva man gør dem til)

    Like

Skriv kommentar

