Nye udfordringer, ny viden, mild panik

MyLittlePonyPanicHvordan kan det være, at når noget kommer indenfor rækkevidde, så får nogle mennesker (mig) pludselig forbehold?

Jeg har længe gået og sukket efter en uddannelse, som ligger i den anden ende af landet og som koster en masse penge. Nu har jeg fået en del af uddannelsen i fødselsdagsgave og pludselig begynder jeg at trække i land. Ifølge min søde mand er forklaringen, at jeg er en neurotisk tryghedsnarkoman. Det har han nok ret i.

Jeg altid ladet mig styre af mine følelser og taget beslutninger med hjertet (hvilket ikke altid har være helt hensigtsmæssigt, skulle jeg hilse at sige!)-  så jeg har altså meldt mig til på trods af indvendinger fra fornuften som:

  • jeg er da alt for gammel til det pjat
  • hvad kan jeg overhovedet nå at blive god til, når jeg starter på noget nyt så sent?
  • det er en ca. 5 timers køretur siger Maps på min telefon. 5 timer i bil (endnu mere med det offentlige) fra Sydsjælland til Nordjylland. Jeg får ondt i maven bare ved tanken.
  • hvorfor gør jeg sådan noget??!?!
  • kunne de mange tusinde kr ikke blive brugt på noget mere praktisk?
  • kan man tillade sig at forlade familien og bruge så mange penge på en hobby? (det er en weekend pr måned i 6 måneder)

Kurset er om adfærd og indlæringspsykologi både i teori og praksis. Det er en del af en længere uddannelse til Hestevelfærdsrådgiver, som findes her: dyreuddannelser. Nu prøver jeg det og finder ud af om det er så godt og professionelt, som jeg tror det er.

Skriv kommentar

