Kursus om hestens anatomi, bevægelse og biomekanik – med øvelser fra jord der træner hestens smidighed og styrke

Jeg har fornylig være på kursus og det var et rigtig godt kursus, som jeg gerne vil anbefale til andre, som vil vide mere om, hvordan hestes krop er skruet sammen mhp. at kunne give den de rette betingelser for velfærd og træning.

http://www.equimove.dk/kursus.html

Marianne tager rundt i landet og holder kurset. Denne gang var første gang på sjælland og jeg er sikker på, at hun kan lokkes herover igen! Hun er dyrlæge og kiropraktor og har arbejdet udelukkende med heste i mange år. Det var en stor fornøjelse at følge kurset. Jeg lærte en masse om hvad man skal være opmærksom på, når man kigger på hestens fysik, men også noget om dens reaktioner og psykologi. Nu kigger jeg helt anderledes på min hest og har fået en begyndende opmærksomhed på de små detaljer i hans bevægelser. Jeg er også begyndt, at kunne analysere, hvordan andre heste bevæger sig. I det hele taget er min opmærksomhed skærpet og jeg føler mig bedre klædt på i min omgang med heste. Det er skønt!

Men det bedste er nu øvelserne. De er sjove at lave og King elsker dem også. Øvelser er nemlig = masser af gulerødder!

Skriv kommentar

